Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Monday, September 3, 2012

Mereka Adalah Sebahagian Dari Diri Saya

Assalamualaikum,

Hello readers, are you waiting for my update. YES? NO? YES? NO? Ok foine. Ahak!


I would rather make mistakes than do nothing.

Someone asked,

And what if it goes badly huh???

Then I said,

I'd raher make mistakes than do nothing. I'd rather mess up than miss out completely.

Do some mistakes. It's okay though.

Quote ni aku jumpa time berblogwalking, terjumpa kat blog sape ntah, tak kisahlah. Memang pun, hidup kat dunia ni banyak benda sebenarnya yang kita tak tahu, yang kita selalu rasa nak cuba. Kita yang selalu pilih ambil jalan yang penuh dengan berisiko, bukan? Jadi kenapa kita nak persoalkan akibatnya, padahal permulaanya itu kita yang pilih sendiri. Kan?  

Okay bebeh, i got lotSSSSSS of story though. Tak tau nak start dari mana. Bila something sedang menyesakkan fikiranku pasti aku akan teringat kat family aku yang nun jauh di perantauan. Life is freaking demn hard yoooo. Camne ntah nak cakap, tapi seriously nak gambarkan dengan kata-kata ianya adalah sesuatu yang tak mampu untuk aku lakukan, even gambar pun aku tak dapat nak kongsi dengan kata-kata.

Eh teringat betul kenangan time raya haritu syok nya dapat berkumpul ramai-ramai satu keluarga. Dulu-dulu bila mak masak kat dapur aku dengan adik perempuan aku je yang akan bantu mak. Yang lelaki semua tengok TV bila time makan just panggil diorang je. Untunglah adik beradik aku 2 lelaki 2 perempuan. Fair. 

Sekarang manpower untuk tolong mak masak kat dapur dah bertambah dengan kehadiran SIL ;)  Dah ada 3 girls power. Oh yeah!!

Inilah assistant mak di dapur. Chewaahhh! Yeke assistant. Tukang makan je kot. Ahak ahak. James Bond 007. Bang bang boom!


Zara: Awatla makcik-makcik dan mama aku ni buang tebiat hape?

Bila kita semua nak berkumpul kat kampung macam pagi raya haritu. Rindulahhhh!!!!!

Aku sayang sangat family aku melebihi dari segalanya yang ada dalam dunia. Antara perkara yang boleh buat aku sakit hati yang teramat sangat ialah bila aku tengok ahli keluarga aku sakit hati. Antara perkara yang boleh buat aku curahkan air mata ialah bila tengok keluarga aku bercerita masalah sampai keluar air mata. 

Air yang dicincang takkan putus, SAYANGILAH KELUARGA KITA.

Keluarga kita kenal siapa kita so pedulikan kalau ada orang luar yang nak ungkit masa lepas kau, pedulikan dia nak cakap past kau tu macam mana, nak upload gambar lama kau sekalipun. Manusia mana yang tak pernah buat dosa. Kau tolong lah lupakan orang yang tak belongs untuk kau. Anggaplah apa yang telah terjadi atau yang dah ditakdirkan tu dugaan dari Allah.

Setiap manusia pernah buat dosa, dia pun tak nak tergolong dalam golongan orang yang membuat dosa. Orang yang dah bertudung, suatu masa dulu pernah free hair tanpa peduli sehelai rambut tu akan dikira satu dosa, eh dia pun taknak pernah ada zaman macam tuh dulu. Takde manusia yang seronok dan bangga dengan dosa dia, jadi janganlah pandang hina dengan manusia macamni, suka hati nak tuduh dan fitnah macam-macam. Setiap manusia boleh berubah. Bersangka baiklah pada sesama manusia janganlah asyik dengar cerita orang je tanpa mengkaji kebenaran cerita tu terlebih dulu. Zaman sekarang perangai orang macam-macam untuk menjatuhkan orang lain, untuk menutup kesilapan diri sendiri so janganlah percaya kat orang sangat walaupun kat anak sendiri.

And untuk manusia kat luar sana yang selalu ingat diri dia tu dah sempurna dan baik sangat, TOLONGLAH!

Don't hate the sinner, hate the sin.

Amalan best gila sekarang ni yang aku suka sangat nak buat ialah

Sentiasa senyum to strangers!

Jangan ingat aku gila ok. Senyuman tu kan satu sedekah.

Whenever a day passes away, a part of you passes away

Hargailah setiap saat, jam dan hari yang ada ini dengan sebaiknya ;)

Sincerely,

aku, owner blog ni yang kenkadang poyo tapi kenkadang tak

Sekian.





Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru Untuk Zara & Nayli ;p

 

1 comment:

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~