Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Tuesday, May 22, 2012

Murah Rezeki Dapat Makan @Serai, Empire Subang Gallery


Kitew happy sangat tau semalam. Dah mula la ngada-ngada tu ;p Wek Wek.

Semalam ada lah supplier kita yang sememangnyeww baik hati lagi berkarisma tinggi belanja kitew makan. Sebenarnya kitew ingat dia ajak-ajak ayam jew yelah kitew ni malu nak makan lelagik kalau makan free ni. Tak biasa tew. Tapi sebab dia begitu bersungguh-sungguh lagipun dah lama dia cakap nak belanja makan so saya pun proceed jelah. Kami pergi beramai-ramai dengan budak office yang lain. Rezeki jangan di tolak musuh jangan dicari kan. Tak gitew.


Ok sudah-sudah dengan konsonan 'w' di penghujung ayat ok. Geli tau. Geliiiiiiiiiii. Uwek.

Port lepak kami sememangnya lain dari pada lain. Yelah manusia kena maju pandang ke hadapan takkan la nak stick dengan benda yang sama je takde improvement langsung, makan makanan yang dah biasa makan je tiap-tiap hari bosan tau tak arggghh feel good yeay!! Kami menjamu selera di Empire Subang Gallery. Sebenarnye ini adalah kunjungan kedua saya ke Empire sebelum ianya meletop tebabo dulu. Kalau Serai ni pulak adalah kunjungan pertama saya. Empire Subang ni memang standard habis, so memang tak sesuai lah untuk saya shopping mopping kat sini. Setakat cuci mata tu bolehlah. Saya ni kan orang biasa-biasa je ;p

Supplier ajak kami makan kat Serai, kami pun on je lah. Time lunch hour memang penuh la jugak. Dalam hati bukan terfikir nak makan ape tapi fikir eh sempat ke aku balik before 2pm ni? Ahak jauh betul imaginasi gitu. Mamposla kena bambu dengan boss lagi kalau balik lambat. KAHKAHKAH.

Fulamak menu kat sini memang class habis setanding dengan harganya yang boleh tahan jugak. Tapi takpela bukan kami kena bayar pun bagusla itu namanya murah rezeki. Alhamdulillah.

Semuanya sikit-sikit tapi best sebab boleh rasa pelbagai jenis makanan.

 Serai Testing Platter @ RM30

A 6 cucuk satay (beef, lamb or chicke, fried squid and make it yourself bruschetta)


Lepas tu kami makan yang lebih heavy.

Supplier saya tu makan nasi kerabu.

Panjang tau cerita disebalik ni. Sebenarnya saya memang lapar giller time ni tapi sebab nak cover line shy-shy cat saya cakaplah tak lapar. Tetiba bila food dia sampai, saya terfikir aduhh bestnya memang menyesal tak sudah sebab tak order benda ni. Dahla berulang kali supplier tu cakap sedap. Bau ayamnya memang menusuk sampai ke hidung.

Ok ok nak tau ni apa?

Nasi Kerabu @ RM20
Rice served with ayam percik, salted egg, ulam, solok lada and keropok ikan.
They use the real morning glory flowers to color the rice too! Fuiyooooo.


Ok seriously saya ni bukan pemakan dalam portion yang sikit tapi sebab saya teruja bila tengok menu list siap ada gambar sekali saya pun terus order benda ni. Nampak cute je. Lagipun tadi kan dah cakap shy-shy cat.

Alahaiiii secoet nya macam mana nak kenyang ni!! HAHAHAAHAHAH But seriously, this dish is really......ohsem!!!! A must try if you visit Serai. (wahai supplier, nanti kita makan kat sini lagik ye ;p)


                                                      Crispy Skinned Salmon @ RM35
    Served with potato cakes, sauteed asparagus spears and crisp bead with roasted capsicium dip.              
                                                                            Wallaweh!!!


All in all, saya rasa my first dining experience here was great - makanan kat sini memang sangat sedap dan beautifully crafted. Cantik betul!

I will definitely drop by again. Mesti!!! Ada sesiapa yang nak belanja saya makan? HarHarHar.
Lastly pencuci mulut. Nak macaron kaler pink takde la pulak.

Sebelum makan jom nyanyi reramai dulu. Berdua dengan mu, pasti lebih baikkkkkkkk, aku yakin itu. Ahak ahak nak nyanyi la pulak kamoooo ni. Nak makan la, nak nyanyilah PANGGG sekali baru tau. Grrrrr.



Kuning pun hijau jadikla. Kali kedua makan macaron. Baru makan sikit pun tak habis manis ya rabbi. Tak baik membazir tau coz syaitans are not so cool. Sila habiskan cepat. OkBai!


Yeay!!!


Sekian.

Tolong Click Mama Nak beli Hairband Baru Untuk Zara & Nayli ;p







 

2 comments:

  1. ala nape x try pavlova dia. shedapp!

    ReplyDelete
  2. Hi....cakap pasal restoren serai ni saya baru je upload gambar2 masa pegi sini baru2 ni di www.blogmakanbest.blogspot.com
    Memang best makan sini. Senang2 tu singgah la yer blog saya topik pasal makan je 100% hehe...dan nanti jangan lupa follow yer TQ TQ TQ

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~