Jom Click Click

Nuff Ads

Jom Follow My Life & Love

Tuesday, January 24, 2012

Bukan Semuanya Yang Manis Di Paddington House of Pancakes

Cerita lama tapi takdela lama sangat. Last Saturday before CNY saya ke One Utama Shopping Mall  temankan member shopping. Teman sahaja ok shopping nye memang tidaklah dah pokai sobssss. Member saya tu  chinese. 

Sebenarnya saya selalu lalu kat sini dan terfikir Erksss pancake sebagai makanan utama? Pelik. Sebab saya selalu terfikir yang pancake adalah makanan yang manis digunakan sebagai pencuci mulut, betul tak? So tak pernah terfikir nak singgah makan di sini.



So bila member shopping ajak lepak sini, ok-lah why not bebeh sekali sekala mencuba benda baru.

Introducing teman seperjuangan men'demox'an diri. Aaron & Nor.




Pic tuan tanah? Tak payahla tuan belog kan low profile. Warghh Warghh Warghh.

Ada pelbagai jenis minuman yang terdapat di sini. Kami pilih yang ini. Saya punya yang tengah tu, slurpsss.




Paddington House of Pancakes memang syurga untuk penggemar pancakes. Located near da green green grass area (new wing) dan dibuka seawal jam 8 pagi! Macam-macam rupa, macam-macam bentuk pancakes ada di sini. Sejujurnya dalam kepala saya memang dah set pancakes semestinya manis tapi tidak sama sekali!!!!!!

When you choose pancakes for lunch, who cares bout protocol anymore? Pancakes bagi omputeh tapi bagi rakyat Malaysia dipanggil lempeng kot saya rasa.

Mulakan dengan appetizer Pancake NAchos.



Seterusnya yang lebih heavy.

Salmon pancake. Sedap & sauce nya sangat unik.




Chicken + apple + scramble egg pancake.




Ini saya punya! Pancakes with mashed potato, baked beans, scramble egg, & sausages.




Semua sedap sangat!!!

Apepun percaya pancakes lebih sesuai sebagai dessert rather than as a meal. Kena order jugak pancakes yang manis. Pencuci mulut bagi bersih.




Seryes tak pernah jumpe kat mana-mana. Baked pancakes. Sedapnya!!



If a picture is worth a thousand words, then these piccas are more than enuff to describe the wonderful pancake at Paddington. Highly recommended!

Kebanyakan pencuci mulut yang disediakan adalah dari bahan yang sama seperti kacang, kismis, buah-buahan dan saiz pancake yang berlainan tapi sos nya adalah berbeza. 

Makanan yang sedap, layanan yang baik, walaupun pancakes je pun bukan citarasa utama rakyat MAlaysia tapi sekali sekala memang kene cuba. Fuh, semuanya sedap dan unik! Apelagi sila serbu di branch yang berdekatan dengan rumah anda. The Curve ada, One Utama ada, The Garden ada, Queens Bay Mall pun ada. Gerenti tak menyesal.

Pancakes, im comingggggg.

Sekian.

Jom join HeartBeat. Memang berbaloi-baloi. TQ Bebanyak Sebab Sudi Click Kat Gambar Di Bawah Ini. Yeay!

5 comments:

  1. mcm best je kak.hrga cmna?reasonable ke? ;)

    ReplyDelete
  2. mmg sedappppppppppppppppppppppp....*tgk gbr je....hu3...*

    ReplyDelete
  3. tak mahal sgt. meal yg kitorg makan tu belas-belas hengget. drink below RM10. oklah.

    ReplyDelete
  4. Salam..Nak tnye,akma mkn Pancakes with mashed potato, baked beans, scramble egg, BACON & sausages.Bacon tu include or exclude?
    Bacon tu kan meat from pig..maaf lau saya tersilap..tapi hubby sllu pesan lau mkn kt restaurant mcm ni, beware with pork, hams(hamburger),gammon or bacon. Jangan terpedaya dengan menu yang cantik dari segi fizikal & hiasan semata2..
    Sebagai peringatan bersama.Yang baik,datang dari Allah yang buruk dari kita sendiri..

    ReplyDelete
  5. erksss. saya deleted dah word bacon tu. oo pemahaman saya untuk bacon lain pulak. actually tu daging ayam. restaurant ni ade halal jakim.

    ReplyDelete

Saya Yang Santeks Ni Nak Komen Sikit Oh La~ La~